Ytligt.

2016-04-15 @ 23:50:00
Jag hoppas ni missförstår mig rätt i detta inlägg och förstår att jag inte menar att man inte ska ge varandra komplimanger, för det är inte min poäng. 
 
 
Jag är med i en grupp på facebook, en tjejgrupp och där läggs det upp vad som helst. För att dra exempel på vad vissa inlägg handlar om:
"Jag och min kille har gjort slut, hur ska jag gå vidare?"
"Vilken hårfärg passar jag bäst i?"
"Var kan man fixa sina naglar?"
"Jag blir misshandlad hemma, hur ska jag gå tillväga"
"Langa era bästa låtar"
Ja, ni fattar, handlar om ALLT.
Och vet ni vilka inlägg som får mest kommentarer och likes? De ytliga. Är det för att folk blir obekväma med att beblanda sig med andras problem? För när det kommer till skitsnack så är ju inte fallet så, då är ju allt så spännande osv. Men när andra behöver hjälp så har jag märkt att folk ter sig att dra sig undan...? why tho?
 
 
Det var en tjej som frågade om något, jag tror det var om någon shoppingsida och vissa svarade inte  på hennes fråga utan de bekräftade hennes utseende istället. Visst är det fint att få komplimanger som man inte var beredd på - men det är just där "problemet" ligger. De betonar bara deras utseende, försöker lyfta upp någon genom att bekräfta ett utseende, ett skal.. Varför glömmer folk bort själen? Att bekräfta när man gör något fint för någon annan? Betyder inte det något? 
 
 
 
 
Det här är bara ett skal, det betyder INGENTING. Det som betyder är hur du är som person. Det är det viktiga.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!