Akut hjälp här, mammor!

2011-01-18 @ 15:57:40

Ni måste hjälpa mig, jag är helt tafatt, men som vanligt kanske jag överreagerar.
Det är såhär: I flera dagar har mina bröst ömmat och jag har trott att det är mensen som ska komma, (den är lite oregelbunden nu när jag äter ppiller - så jag kan ha den 3/4/5 ggr i månaden och ibland kommer den inte alls under en månad) Men idag så märkte jag att jag har fått tillbaka min bröstmjölk? Jag har inte ammat Joel på 4 månader, dels för att han bet mig och dels för att mjölken höll på att ta slut. Men nu från ingenstans, så har den kommit tillbaka. Har det blivit så för er med? Snälla hjälp mig, är ganska uppriven.


Kommentarer
Siolia

Är ju tyvärr inte mamma :(

Nu ser den inte barnslig ut, den e cool!

2011-01-18 @ 17:07:01
URL: http://siolia.se
sandra

tack så mky :D händer det något speciellt i helgen då

2011-01-18 @ 18:31:09
URL: http://barasandrras.blogg.se/
carolina

stackan kanske är för eric skriker när han pratar.Förresten får du gärna gå in och gästblogga och göra lite reklam om din blogg på min nu när jag är sjuk.(blir bara massa med tråkiga inlägga annars)

2011-01-18 @ 18:41:13
URL: http://lovelyrose.blogg.se/
Denise 21 mamma till Kevin 5

Så fick jag ständigt när min grabb var liten. I alla fall när jag slutat amma. Då kom den och gick den i drygt ett år efteråt och gav mjölkstockning. Anledningen kan vara att man är orolig och stressad, eller att hormoner håller på att underhålla sig i din kropp av någon anledning (P-piller kan vara en sån anledning). Och sen kanske du hört något barn gråta, eller om ditt barn legat och skrikit en längre stund pg.a någonting. Då börjar brösten automatiskt att prodocera mjölk.



Du vet väl att pappor kan få mjölk i brösten också om ett barn skulle ligga och skrika? Jag skulle nog vara mer orolig om jag var kille och aldrig tidigare haft en tendens till att få mjölk i brösten ;)



Du behöver nog inte oroa dig. :))

Stor kram.

2011-01-20 @ 08:41:34
URL: http://blogg.mama.nu/kevinsmamma

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!