Krämig Potatis & Purjolökssoppa

2011-02-09 @ 15:40:32

Måste säga att detta är den godaste soppa jag nånsin ätit :)
Det var en som ville ha recept på soppan och här kommer den:

1 purjolök
1 gul lök
6-7 st potatisar
5 dl Kokbar Creme fraiche
salt
svartpeppar
2 st grönsaksbuljonger



1. Skala potatisen
2. värm upp en kastrull och ha i lite magarin
3. Hacka löken, purjolöken och potatisen och ha ner det i kastrullen
4. salta och peppra
glöm ej att röra om så att det inte fastnar i botten
5. ha i två buljongtärningarna tillsammans med 1 Liter vatten
6. till sist, ha i Creme fraichen

Låt koka i ca 15 minuter!
Klart :)

Obs! För krämigare soppa häll i drygt hälften av soppan i en mixer och mixa, häll sedan tilbaka i kastrullen och servera.


Kommentarer
Vic <3

Min egna Masterchef :) Godaste soppan verkligen helt sjukt<3

2011-02-09 @ 16:10:49
Julia

halvår ska de ju stå! haha :)

2011-02-09 @ 16:24:35
URL: http://www.juliape.se
carro

svar: ja det är en bild på taikon som är försvunnen sen i fredagskväll.Tyvärr ser man inte den vita fläcken på hans nos på den bilden.Jag la bara ut den nyaste bilden jag hade på honom.

2011-02-09 @ 16:47:35
URL: http://lovelyrose.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!