Spy spy spy

2011-12-10 @ 23:25:21

Här är ett inlägg där jag måste förklara och skriva ut hur jag känner..
Jag vet inte vad som händer med mig. Jag vet inte om det är att jag blir mognare? Alltså de senaste dagarna  har jag stått på mig själv. Om människor har sagt något som sårat mig så har jag (hör och häpna) sagt ifrån! Jag orkar inte vara "offer" mer. Jag orkar inte vara snäll hela tiden och le när en människa står där och hackar och hackar och hackar för att sedan bli skitsårad och må dåligt i flera dagar. Igår sa jag ifrån till en snubbe som jobbade i Videoaffären som anklagade joel för att dregla på deras lösviktsgodis. Jag vet själv att jag inte tycker om när (barn och vuxna) ska pilla med sina händer i det man ska köpa, men joel gjorde faktiskt inte det. Han öppnade luckan och stängde den och sen gick han därifrån sen kom gubben och sa :
Han: Hörredu, låt inte din son ta och dregla på vårat godis.
jag: Jag sa precis till han att gå bort därifrån vilket du hö rde då du stod precis där! Och han rörde inte ens godiset!
Han: Jo men de gjorde han ju, jag såg ju det.
Jag: JAG SA PRECIS TILL HAN SJÄLV JAG KAN HÅLLA KOLL PÅ MITT BARN TACK SÅ MYCKET! KOM INTE OCH SÄG TILL MIG VAD SOM ÄR RÄTT OCH FEL NÄR DU INTE ENS VET SANNINGEN, TACK!!!!


Alltså jag blev så chockad över mig själv. Samma sak som när jag frågade Joels dagis (DE VET ALDR IG VAD JOEL HAR GJORT NÄR HAN KOMMER HEM MED RIVMÄRKEN, BITMÄRKEN OCH BLÅMÄRKEN OCH JAG ÄR SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ DET) Tillslut sa jag till dem att jag inte accepterar det här! Det är inte ok att han kommer hem med bitmärken och sår överallt och de aldrig säger något till mig. Barn är barn, det vet jag. Men det som stör mig är att de inte berättar för mig, eller "Inte vet" vad som har hänt VARENDA JÄVLA GÅNG. Vad fan är det för koll dom har? Alltså ärligt. Tycker ni att det är okej? Vet inte om jag vill att han ska gå kvar där om jag ska vara helt ärlig. Blir det inte bättre så går jag till rektorn. Punkt.

nu har jag spytt ut lite. men ärligt, tycker ni det är fel av mig att bli "Sträng!?" Alltså jag orkar inte vara snäll hela tiden och sätta mitt mående åt sidan som jag jämt gör utan jag säger till personen/personerna det gäller för jag orkar inte dalta med folk länge,  Liksom. NEJ. Det är slut nu! Over, finito, popo! NO MORE.




Kommentarer
Towe

Heja heja hejjja!

Skit bra Emily, och du tips om dagis! Vårat är asssss bra! Ligger precis Frälsningsarmén (bron där vid palace, typ 1 minut därifrån) nu den 31 januari får dom nya lokaler i h söker masssssa barn! Dom ska få eget bibliotek, en egen kock där dom själva får gå fram och hämta mat, en ateljé men super söta små mini staffli och så! Allt är toppen där dom är nu, och de blir bara bättre! Det är alltid mycket personal som håller reda och berättar allt i princip! Tuppen heter dagiset :) kraaaam

2011-12-11 @ 01:41:59
URL: http://towebomaan.blogg.se/
Chong

Hej hej. Hoppas allt är bra med dig.

Självklart ska du säga till när du känner att det är fel. Man ska inte ta skit för något, speciellt när någon klagar över din son. Jag kan garantera att han inte hade gjort så mot en mamma i 40-års åldern. Vissa människor är bara rent av äckliga.

Det med dagis, bra att du sa till. Som du själv säger så är barn alltid barn, men man vill alltid veta från den vuxna vad som hänt så man bara inte blir chockad när man kommit hem å upptäckt nåt. Att de inte kan förstå det bevisar ju bara att de inte passar till att jobba med barn.

Jag tycker det är bra att du står på dig och fortsätt med det :)

Ha det så bra så länge

2011-12-11 @ 10:30:16
URL: http://finest.se/chong
Monia - 83 dagar kvar till bf! <3

Sv: ja det är jag :) Dock lite smalare än nu haha ^^ Vi är väldigt lika varandra Sabina och jag - speciellt perioder då jag är smal (går upp och ner i vikten hela tiden) och när jag sminkat mig, vilket jag sällan gör :P



Åj jaså? Vi får se om min vill titta ut på det datumet också ;)



kram

2011-12-11 @ 10:39:31
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/
M ;)

gud, så fin header! :)



annars, haft en bra dag? :)

2011-12-12 @ 20:35:04
URL: http://mirellas.se
julia/teela t

Bra Emily! stå på dig!

många kramar <3

2011-12-12 @ 20:56:07
tusse

Om du vill får du gärna vara med i dagens blogg hos mig :) kram

2011-12-13 @ 08:27:13
URL: http://tussex.blogg.se/
Paulina

Bra gumman, stå på dig! Och de där med dagis... Det är ju helt sjukt. Jag tycker du ska prata med chefen på dagiset, för sådär ska det inte vara. Kram

2011-12-15 @ 17:13:39
URL: http://paulinakasten.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!