VAD FAN JIDDRAR DU OM?!

2010-12-11 @ 16:51:05

Nått jag verkligen hatar är när man skrämmer upp mig. Speciellt när det gäller Joel.
VARFÖR KAN JAG INTE HA EN MAMMA SOM KAN BETE SIG!?
Det är såhär :
Joel har varit sjuk (4e dagen idag) Han har haft hög feber och varit jättedålig på att äta och dricka.
Både jag och Victor har varit i kontakt med 1177 och förklarat läget och det var en dag han knappt hade kissat. De sa att om han inte kissat inom några timmar så skulle vi åka upp. Vi gav han vätska och det kom kiss.
Vi har fått massor av råd som vi har följt och frågar dem om vi inte ska åka upp, de säger att det inte behövs och jag tog tempen på lillen och febern har sänkts. Han är förkyld och har fått lite hosta..
Min morsa envisas med att säga att han har streptokocker eller vad fan det nu heter. Vet inte ens vad hon menar. Hon sitter och snackar med folk på öppna förskolan och ringer  mig och säger "du MÅSTE åka upp, han har strecktoblablabla"
Jag: HUR kan du veta det?
Mamma: Jo men han har det, jag pratar med en tjej här och hennes barn hade samma symptom som Joel.
Jag ; och vad har Joel för symptom (hur ska hon veta vad han har för symptom som inte träffat han när han är sjuk?)
Mamma: Ja, men ingen feber, han har streptokocker!

Idag ringde mamma för att se hur de var med Joel och jag sa att han hade hosta. Hon sa att hon skulle ringa 1177 åt mig, men jag ville ringa själv imorgon om det inte blev bättre och då fick jag höra att det var så synd om ungen som hade föräldrar som inte kunde ta han till vårdcentralen..

FÖR DET FÖRSTA. JAG är hans mamma. JAG!! OKEJ!? JAG märker om det går överstyr för det är JAG som känner min son och det är JAG som tar hand om honom och det är JAG (och victor alltså) som vet hur sjuk han är och om han har för hög temp. Det är JAG!!!!!!

Visst om man ger tips, försök ge han vatten eller ja, vad som! Men kom fan inte och säg att jag är en dålig förälder när man själv slänger på luren när man försöker disskutera och säger att jag får han att lida och att jag inte ska höra av mig mer! WHAT!??!?!?!?!??!?!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!