Klagomål!

2010-12-21 @ 21:13:12
Vet ni att jag inte har kunnat sitta ner sen klockan tio imorse? Jag skojar inte, jag har haft fullt upp och jag känner att jag klagar, men so bet it. Måste verkligen få skriva av mig. Eller tja, min blogg, mina regler ;)

En väldigt kort förkortning av min lång långa dag!

*Stryker Lillebrors skjorta utan strykbräda och får lägga handdukar på golvet som underlag-som en viss liten kille älskade att ta bort.

* Gjorde frukost till lillebror samtidigt som jag diskade och hade en liten skrikandes vid benen.

* Ignorerade skriken och fortsatte med frukost till både Lillebror, mig och Joel.

* Försökte fortsätta diska när Joel satt och åt, men han började skrika så fick sätta mig vid honom, men han vägrade då att äta.

* Ställde mig och borstade tänderna och lillen följer efter och skriker som en galning.

* Plockar upp honom och försöker sortera tvätt eftersom det bara var någon timme tills jag skulle tvätta.

* Plockar bort alla sängkläder och slänger i tvätten.

* Joel leker i vardagsrummet så jag passar på att diska efter att jag sorterat tvätten.

* Märker hur tyst det blir och lillen har lekt och blandat alla kläder jag ska tvätta.

* Blir jättestressad och sorterar tvätten igen då det bara är 20 min kvar tills jag ska tvätta.

* Sorterar tvätten och lillen tar bara ut kläder ur alla påsar, lägger påsarna på sängen och Joel gallskriker.

* Försöker söva honom, misslyckas.

* Får bära på honom (orkade inte med hans gråt) samtidigt som jag häller upp tvättmedel i fryspåsar.

* Lyckas söva  honom och lillebror kommer hem igen efter avslutningen och är barnvakt.

* Hinner städa i 40 min innan han vaknar, då han vill ha mat och det är då tvättmaskinen är klar.

* Rusar ner och hämtar tvätten och fyller på två tvättmaskiner till.

* Kommer hem och diskar (Victor tar Joel)

* Börjar med maten samtidigt som Joel bara älskar att klänga vid mitt ben.

*Rusar ner igen för nu var torktumlaren klar.

* Kommer hem och lillen får mellanmål, försöker leka, men han vägrar.

* Fortsätter med maten samtidigt som jag måste springa efter Joel och ta bort han från lillebrors data.

* Säger till lillebror att han får lägga sig i sängen om han ska sitta vid datorn för jag orkar inte ta Joel samtidigt som jag står och lagar mat och har tvätten och hör lillen skrika och....

* Maten är klar samtidigt osm en maskin, rusar ner, kommer upp, serverar mat, äter mat, måste leka med lillen direkt.

* Tar upp tvätten och sorterar och ska precis lägga in i skåpet när mr. liten får för sig att leka med den nyvikta tvätten. Blir galen och får vika om och så fortsätter det..

SEN kom min älskade man hem och klockan HALV ÅTTA kunde jag sätta mig ner och ta det lugnt! Nu måste jag däremot ner IGEN och ta upp den sista tvätten och sen bädda rent i sängen.. Sen måste jag förbereda med kläder imorgon då vi åker tidigt.

Dö dag, typ. Tack!

Kommentarer
W- ung 3 barnsmamma & fotograf

haha ja så kände jag med när bebisen ploppat ut och alla var gravida, nu är jag avis på dom som har sina små och sitter och ammar. :p



jisses fullt upp ser jag, vilken jävla energi. haha

puss på dig med.

2010-12-22 @ 07:46:00
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/
Emma Roodla - Foto

Åhh va söt du är, tack :)!!

DU ääärrr, förresten ville du plåta nått :)?

2010-12-22 @ 10:16:14
URL: http://babiidarling.blogg.se/
Johanna

Hej ville bara skriva att du verkar ha det lite smått kämpigt och tänkte komma med ett litet råd som funkade på min son men tänkte berätta lite från början så du förstår bättre om du nu bryr dig :)

Min son föddes i februari 2010 och är nu 10 månader hans första 2 levnadsmånader låg vi på neonatalintensiven pga att han föddes i vecka 32+6 och hade svårt att andas själv pga att han knappt vägde 2 kilo och var endast 42 cm lång tänk dig vad liten ;)

Efter 2 veckor på intensivsidan fick vi flytta över till samvård där man ska börja klara sig själv litegrann det är som ett eget rum där man får hushålla med egen mat tvätta m.m under dom resterande veckorna tills vi fick åka hem som var ungefär 5 veckor så skulle jag dygnet runt mata min son varannan timme och då skulle jag desutom hinna amma pumpa(eftersom han matades med sond) äta själv kanske duscha gå på toaletten om det behövdes byta blöja och sova den tiden som var kvar till nästa matning så var det dygnet runt och ibland hann jag inte sova mer än 30 minuter innan det var dags igen för matning.

När jag väl blev utskriven och fick åka hem så fick jag tbx min epilepsi pga sömnbrist och bestämde mig för att börja ge ersättning och vipps så sov han och ville ha mat var 4e timme men när han blev 3 månader så började jag försöka reglera hans sömntider och det är nu jag kommer till tips och rådet till dig :)

När min son åt 06.00 09.00 12.00 15.00 18.00 21.00 00.00 03.00 så började jag ändra tiderna själv så jag började med på kvällen att hålla honom vaken till varje pris jag gav han gröt kl 20.00 och lät han leka en halvtimme efter det lät jag honom bada en halvtimme och då hade kl hunnit blivit 21.00 och då gjorde jag nattvälling ifall han ville ha oftast gick det i eftersom jue mer dom äter jue längre sover dom och halv 10 så somnade han av utmattning och då hade jag hållt han vaken från kl 16.00 efter det så sov han från 21.30 till 09.30 utan att vakna på nätterna och gör det än idag han vaknar 09.30 är vaken till 14.00 och sover middag till 16.00 och sen är han vaken tills det är dags att sova för natten Nu är då min son 10 månader och har kommit in i en tillväxtperiod och sover precis som vanligt bara de att han vaknar 05.30 och är hungrig och får välling och somnar om inom en halvtimme.

Hoppas du inte tar illa upp av mitt tips jag menar bara väl :)

Läs gärna min blogg även jag har haft det lite kämpigt nu sista veckorna med förkyld bebis m.m så nu har det blivit lite mindre sömn :P

2011-01-07 @ 12:32:16
URL: http://mamadopoulos.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!