"Jag önskar att jag hade kunnat se in i framtiden"

2016-03-25 @ 15:09:00
För det första så måste jag bara säga att jag de senaste åren har blivit väldigt restriktiv när det gäller att tala om mig själv, mina tankar och mitt mående. Varför? För att jag vill må bra, jag försöker vara positiv. Men jag känner även att jag behöver skriva av mig nu när allting bara har vänts upp och ner på mindre än en vecka.
 
Hela min framtid, vem jag är, vad jag vill, vad jag känner. Jag måste liksom omprogramera i min hjärna, även i mitt hjärta och den processen är så jävla tuff! Så otroligt jobbig. Såhär skulle det ju inte vara. Såhär skulle det inte bli.
 
Det som är mest jobbigt är att jag inte längre känner någon glädje. Jag bara MÅSTE orka och jag bara MÅSTE vara glad och jag MÅSTE gömma mina känslor och när man redan känner sig totalt slut i kropp och själ så är det så otroligt energikrävande med hela den här processen.
 
 
Tillbaka till att jag önskar att jag hade sett in i framtiden, det är de orden som jag tänkt på den senaste veckan, OM jag ändå hade kunnat se in i framtiden så hade jag gjort så många annorlunda val. Men när jag verkligen tänker efter så var nog det här något jag hade kunnat förutspå.
 
Men om man tänker såhär: Att man kan dra lärdom av detta. Man kan dra lärdom att sin sorg. Jag vet att det är så, absolut. Om ett år kommer jag nog tänka tillbaka och säga "det var en otroligt tuff tid men jag klarade det." Men jag är så trött på att alltid blicka tillbaka och säga jag klarade det. Jag vill kunna blicka tillbaka och säga "aaah, det var en härligt tid i mitt liv" Jag är så trött på att känna smärtan gentemot att bli en erfarenhet rikare. Förstår ni mig?
 
 
Livet är inte lätt. 

 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Alexia

Jag älskar dig!
Du är alltid välkommen till mig om du behöver fly från verkligheten 💕

2016-03-25 @ 16:47:35
Anonym

Finaste Emil ❤❤ Vet inte vad som vänt sig upp och ner men som du skriver, livet är inte lätt.. Ingen dans på rosor eller glitter o glamour.. Vi är orkidéer, minns du? ❤ Kämpa, du är en fighter men även kämpar måste vila o har rätt till att må dåligt emellan striderna❤
/Sanna vaniljbulle

2016-03-25 @ 22:42:58

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!