Pregorexia.

2010-11-26 @ 11:54:13

Satt oxh åt frukost och bläppade runt på olika kanaler och ser att det är Tyra Banks Show.
Låter kanalen var på och hon börjar då att visa bilder på undernärda barn ( de såg nästan döda ut)
När jag år frukost. Tack för den liksom.
Hon hade en gäst där som var gravid i 6e månaden och det såg ut som hon kanske var i 3e, om ens det.
Den gravida kvinnan hade endast gått upp 2 kilo. Förstår ni? 2 Kilo på 6 månader för att hon inte ville bli "fet".
När jag var i 6e månden så hade jag gårtt upp kanske 7-8 kilo, Jag menar, vattnen och moderkakan väger ju. Man kan ju då undra om barnet väger nått överhuvudtaget i magen.
Pregorexi handlar iallafall om att mamman svälter sig själv och barnet, för att personen i fråga inte vill gå upp i vikt och spyr därför upp maten eller väljer att endast leva på vatten, så de slipper hungerkänslan.
Jag blev så arg så jag bytte kanal direkt.
En sak ska jag säga och det är att är man så jävla självisk att "man inte vill gå upp i vikt" när man är gravid så förtjänar man inte att ha ett barn, så enkelt är det. Har man anorexi och lider av det, varför ska man då gå och bli gravid när man vet att man kommer svälta sig själv? Det är en hemsk sjukdom, jag vet.
Men de borde inte få skaffa barn sålänge de är sjuka, låter elakt, men stackars barn som får hjärnskador och är undernärda och som får olika sjukdomar pga av att mamman bara tänkte ëgoistiskt.
Nu menar jag inte att anorektiker inte ska få skaffa barn, men för sjutton bli friska först ( vet att man aldrig blir HELT frisk) och fundera SEN på att skaffa barn, när ni kan behålla maten utan att tycka att ni är "feta", för när man blir gravid så ska man vara "fet" det är fint och det är vackert.


Kommentarer
Anonym

Amen snälla, att säga att man är självisk är lätt för dig att säga som inte varit sjuk i anorexi. Det är inte så jävla lätt som du verkar tro, det är ett tvång i hjärnan. Dessutom ser man fet ut i sina ega ögon, och hjärnan fungerar inte normalt. Ska blinda inte få ha barn för att de inte kan se hur de tar hand om sina?????

2010-11-26 @ 14:33:52
Emily- Äntligen älskar jag mitt liv.

HAHAHA.

SÅ vadå? Du tycker det är rättvist mot barnet att inte ge det näring? Att få barnet att lida i magen? Du tycker det?

2010-11-26 @ 14:40:10
URL: http://agressia.blogg.se/
Emily- Äntligen älskar jag mitt liv.

Haha ni sitter där på Eniro 118 118 och tror inte jag kan spåra erat IP? ;) Lyckat säger jag bara, lyckat.

2010-11-26 @ 14:42:02
URL: http://agressia.blogg.se/
Emily- Äntligen älskar jag mitt liv.

Och förresten, du som jobbar på 118 118. Om du inte tror att jag vet nått om tvång så har du fel fel fel. Ok? ;) Och det spelar ingen roll om blinda får barn? De är ju inte egoistiska iallafall och spyr upp all mat och inte tänker på barnet de har i magen..

2010-11-26 @ 14:47:22
URL: http://agressia.blogg.se/
Anonym

Nej snälla du det var inte det jag sa... Säger bara att du får ju försöka förstå hur sjukdomen fungerar och inte bara säga att de är egoister. och vem har sagt att du inte skulle kunna spåra det, hade jag velat dölja det hade jag väl gjort det ;)? Vad är det att bli sur över, jag gav min åsikt och du gav din.

2010-11-26 @ 14:49:49
Emily- Äntligen älskar jag mitt liv.

Jaså du, om du kommer med en åsikt. Stå för vem du är då? Hur ska jag annars ta dig på allvar? Och jag VET att det är en tuff sjukdom. Säger inget annat. Men du svarade inte på min fråga, du tycker det är rätt att barnet ska få hjärnskador för att de vill skaffa barn trots att de inte är friska? Är det rättvist tycker du?

2010-11-26 @ 14:51:42
URL: http://agressia.blogg.se/
Anonym

Jo det spelar väl roll? en blind ser ju inte om de råkar spilla något på ett krypande barn som skadar sig, eller tappa det för att de inte ser. Och en överviktig som äter fel mat kan ju skada sitt barn också, ska inte de heller få ha barn?

2010-11-26 @ 15:04:16
Emily- Äntligen älskar jag mitt liv.

Lilla gumman. Nu är du ute och cyklar! Du verkar ju inte förstå problemet här. Läs mitt inlägg igen om det är nått du inte förstår. Men detta leder ingenstans och jag tänker inte ödsla energi på att förklara IGEN. Så läs mitt inlägg igen så låter vi det vara där. Förresten, ska du inte jobba?

2010-11-26 @ 15:07:30
URL: http://agressia.blogg.se/
Ewelina

Stackars barn som ligger i magen !!! :(



Hur kan man utsätta sitt barn för det, för att man inte vill gå upp i vikt ? O svälter sig själv? Nee då ska man nog bli frisk innan som du säger Emily. HÅller med dig fullt ut.



O den anonyma, moget o o va anonym, ?



:)

2010-11-26 @ 15:19:08
Emily- Äntligen älskar jag mitt liv.

Klart man har rätt att uttrycka sin åsikt, men personen förstod ju inte vad jag menade, men tycker

personen kan stå för vem den är! ;)



Ja, eller hur. Stackars barn som inte får i sig nånting för att mamman är självisk, klart mamman är SJÄLVISK eftersom den inte tänker på barnet och inte bryr sig om att barnet kan få hjärnskador liksom :s

2010-11-26 @ 15:36:26
URL: http://agressia.blogg.se/
Emily- Äntligen älskar jag mitt liv.

Klart man har rätt att uttrycka sin åsikt, men personen förstod ju inte vad jag menade, men tycker

personen kan stå för vem den är! ;)



Ja, eller hur. Stackars barn som inte får i sig nånting för att mamman är självisk, klart mamman är SJÄLVISK eftersom den inte tänker på barnet och inte bryr sig om att barnet kan få hjärnskador liksom :s

2010-11-26 @ 15:36:26
URL: http://agressia.blogg.se/
Ewelina

Håller med dig fullt ut !!

2010-11-26 @ 17:43:54
jessica

jag haller med dig! stackars barn!

2010-11-27 @ 16:09:00
URL: http://pessi.blogg.se/
linda med melvin

håller med dig E. visst tragiskt o tråkgit me dom som har sjukdomen men barn ska inte få lida för det! de borde vara olagligt!

de finns så många som inte bör ha barn heller för den delen här i världen borde man inte hjäloa de stackars barn som blir utsatta flr mammors sjukdomar? hm!

2010-12-13 @ 11:53:44

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!