Och ännu en faller offer för hedersmord.

2012-04-25 @ 08:45:06

Och ännu en faller offer för hedersmord. De vill att man ska utvisa familjen, men vad hjälper det? Skadan är redan skedd och de har brustit i hjälpen för den stackars Maria. När ska man börja ta sådant här på så stort allvar? Jag tror inte att de inser vilken fara vissa faktiskt svävar i. Kolla bara på Fadime, Pela och alla andra som inte heller blir uppmärksammade. Det är SKAM att vi inte lyckas bättre med att skydda och gömma dessa stackars människor som "Dragit skam över familjen" Alla har olika kultur, religion och arv och det RESPEKTERAR jag men jag kan inte FÖRSTÅ hur man kan mörda sin släkting för att inte längre ha någon som drar skam över familjen. Det är så jävla synd och tyvärr blir det såhär när våra kulturer krockar! Vi har ett annat sätt att se på frihet, kärlek, och ja.. Allt. Man måste som förälder släppa på garden lite, det betyder inte att man inte ska hålla fast vid sina principer. Men utländska föräldrar måste förstå att deras barn kommer att beblandas med Svenska barn och göra misstag, som man lär sig av, utan att behöva bli bestraffad med döden! Jag blir så arg och ledsen och frustrerad på hela situationen men alla har rätt till sin egen tro, men jag kan bara inte förstå hur man kan döda sitt eget barn/Släkting för att "rädda" sin egna familj från skamen, alla gör misstag, lär er leva med skammen innan ni dödar erat barn!!

Vila i frid Maria Baho.

Från Marias blogg.

 

 

ANLEDNINGEN TILL ATT JAG LÄGGER UPP BILD ÄR FÖR ATT FOLK SKA FÖRSTÅ ATT DET ÄR INTE BARA ETT NAMN DET HANDLAR  OM, DET HANDLAR OM EN PERSON SOM BLIVIT MÖRDAD, SOM FALLIT OFFER! DET MÅSTE SKE EN BÄTTRING PÅ DET HÄR NU!!!


Kommentarer
XTIO /Andreas Söderberg

allmäninfor är för allmänheten kanske!

2012-04-25 @ 17:01:41
URL: http://xtio.nu
XTIO /Andreas Söderberg

men du lär kanske börja. ;)

2012-04-25 @ 17:01:59
URL: http://xtio.nu
Emily

Men NEJ haha lägg av

2012-04-25 @ 17:30:19
URL: http://agressia.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!