You're just not good enough

2011-03-28 @ 09:05:01



Seriöst, okej. Jag visste att det skulle vara svårt att få ett jobb men att bli nekad flera sommarjobb, det trodde jag verkligen inte. Alla jobb jag har sökt har jag fått ett "Nej tack" Eller "Man måste ha utbildning" ehh? Måste man verkligen ha en utbildning när det gäller SOMMARJOBB!? Jag förstår inte.. Det är så frustrerande allting, för vissa jobb kan man inte ens söka för att man måste ha en sysselsättning vid sidan om, typ gå i skolan. För de vill inte att man ska vilja ha en fast anställning sen. ÅÅH! Bara skit allting. Och jag har ringt runt och besökt Af, ska träffa en handläggare imorgon men då måste jag ha mina betyg som jag förra veckan ringde efter och de sa att de skulle ringa upp, men ingen som ringt än. Så idag måste jag ringa och boka om mötet och sen jaga de i Västervik igen, kul. Att vara arbetslös är ju en heltidssyssla.. Blir så arg över hur jävla lite det faktiskt finns.


Kommentarer
linda me melle

skickar en kram till dig, vet hur de e :( sen har man bara 3 timmar varje dag på sig eller 3 dar 5 timmar på dagis så blir massa man ska göra på lite tid :S ja har bestämt mig blir plugg i augusti för min del då har ja varit arbetslös 2 år å inte fått varken praktikplats ( med visstidsantsällning) inget sommarjobb o inte heller någon chans till arbete. ja gick en kort utb på 3 mån genom ams men där klanta dom sig också o gjorde fel med betyg morr! ja de e verkligen pissit..så va gör man :( ja hoppas du finner ett snart, men ja tror man ska sattsa på att plugga upp sig, så man har mer att stå på o komma med. kram till dig o joel :)

2011-03-28 @ 09:31:12
Malin

förstår inte att det ska vara så svårt att hitta ett sommarjobb

2011-03-28 @ 11:33:38
URL: http://loveisbeaty.webblogg.se/
Emily

Linda: De e galet vad lite jobb det finns, jag förstår inte! HAr legat i som en galning och kollat platsbanknen och även utanför platsbanken, men ingen har nått!!!! SKA DE BEHÖVA VARA SÅHÄR?!?

2011-03-28 @ 12:41:03
URL: http://agressia.blogg.se/
Jennipher

Hej Emily! Nu kikar jag in här på din blogg som jag gör då och då. Jag jobbar extra på Scandic Hotell som städare och om du är snabb kan du kanske skicka in en ansökan dit om sommarjobb. Bättre än inget liksom :)

2011-03-29 @ 14:23:28
emily

Tack Jennipher för tipset! Ska skicka in direkt!

2011-03-29 @ 16:54:04
URL: http://agressia.blogg.se/
emily

Tack Jennipher för tipset! Ska skicka in direkt!

2011-03-29 @ 16:54:04
URL: http://agressia.blogg.se/
Karolina

Ja, det är tungt. Tre jobb som annars brukar gå att fixa om man inte är så kinkig är hemtjänst (som vårdbiträde), mataffär och lokalvård (städa nånstans, hotell brukar vara bra betalt och förehållandevis soft när man kommit in i det)

2011-04-20 @ 11:25:52
URL: http://lokalvard-stockholm.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!