Min högsta önskan..

2011-03-31 @ 21:25:20

Har funderat på det här så länge jag kan minnas, men nu.. De senaste 2 åren har jag verkligen tänkt efter och drömt mig bort. Vet ni vad jag skulle vilja göra? Inte resa, ( jo såklart vill jag resa!! Men det är inte min högsta önskan!) Jag skulle vilja gå i toppar på sommaren, jag skulle vilja ha på min Tshirts. Jag skulle vilja sträcka fram min hand när jag betalar i kassan i linne, jag vill kunna sträcka mig efter en glass utan att folk kollar. Jag vill kunna köra barnvagnen i en klänning utan att folk tittar. Jag vill kunna ha bikini utan att se hur folk sneglar på ens armar. Jag vill bara få känna mig Normal.   Jag vill gå i linne utan att folk kollar på mina ärr på armarna. Okej, det är inte "mycket" om man "jämför" med andra. Men nej, man ska inte jämföra. För mig är det mycket! Tillräckligt mycket för att jag ska skämmas, tillräckligt mycket för att jag (ärligt talat) får ångest för att gå omkring med bara armar. Jag känner mig obekväm, jag känner mig ful. Nu menar jag inte att de som har ärr på armarna är fula. Utan det handlar om hur jag mår och hur jag vill känna mig. Jag känner mig så jävla låst. Jag vill kunna gå bararmad utan att se folks miner, se hur folk viskar om mig. Jag vill få bort ärren som får mig att må såhär! Och det har varit mitt mål att spara pengar till en laseroperation så de försvinner från min kropp och jag verkligen kan andas ut och känna mig fri. Men nu när jag inte har något jobb så får det mig att må ännu sämre, jag vill kämpa! Jag vill kunna köpa saker till min son! Jag vill vara fri från ärr! Jag vill vara fri!!! Trött på att känna mig låst. Vill se ut precis så som jag känner mig, inte se ut som mitt förflutna.


Kommentarer
Towe

Snart dyker det upp nåt jobb! Ska hålla alla tummar&tår för att du ska kunna göra dina operation, förstår att det är jobbigt.. Jag har några ynka som knappt syns längre och jag kan "skämmas" över det lilla, så förstår att du tycker det är jobbigt! Har dock aldrig tänkt på dina armar så mycket, din personlighet lyser igenom så mycket så alla små "skavanker" försvinner :) du är fin som du är!

2011-04-01 @ 07:57:58
URL: http://towebomaan.blogg.se/
Anonym

Som du skrivit i inlägget, att det är "det gamla DU" , ärren alltså. Då ska du verkligen inte ha någon ångest över att visa dina armar. Då ska du istället stå på dig, och skulle folk kolla så har dom ändå inte en j*vla aning om varför du har dom ärren. I värsta fall kan du säkert lura någon att det är graviditetsmärken ;) Nädå skämt åsido. Jag känner inte dig emily, men du verkar va en stark tjej som gått igenom mycket (like me) och du har två fina killar där hemma. Så dom där ärren ska du inte behöva tänka på, utan tänk på vilken urgullig liten kille du har ist.

Kram

2011-04-01 @ 17:17:50
Anonym

förra inlägget var från mig..

2011-04-01 @ 17:22:05
URL: http://leonsmammas.blogg.se/
Anonym

Kände likadant förut om mina ärr, hade aldrig bara linne, tshirt, eller shorts (har på benen också).

Jag skämdes så mycket ,speciellt när jag var gravid. Funderade på vad folk tänkte om mig.

Men sen kom jag på att det är inte jag nu, mina ärr är en del av mig, dom är mitt förflutna, dom påminner mig om livet som jag aldrig vill leva igen, jag känner mig stark när jag ser på mina ärr. Hoppas du kan känna likadant någon gång, eller att du får möjlighet att göra en laseroperation. Ialla fall, hoppas du får ett jobb snart, det är du värd !

2011-04-01 @ 17:44:26
Hampus mamma

Glömde skriva vemdet var från :')

2011-04-01 @ 17:44:56
URL: http://sandraannaemilia.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!