OJ OJ OJ

2010-10-20 @ 09:25:03

Många pitbulls är så kärleksfulla och gosiga♥

Många kommentarer det blev ang Pitbull inlägget :) I love it.
Måste bara säga en sak till henne : Jag förstår dig om det kommer en pitbull springandes emot ditt barn. Jag skulle reagerat likadant. Men jag skulle inte dra alla hundar över en kant. Det är ägaren jag skulle bli arg på OAVSETT VAR DET ÄR FÖR RAS, DET ÄR DET JAG VILL ATT DU SKA FÖRSTÅ!
Hon som detta handlar om från första början kopierade iallafall mitt inlägg. Får man verkligen göra så? Det ska jag luska på ;) Det tog visst väldigt hårt för henne att jag skrev att hon var en ragata på 45 år då hon lägger upp en redigt photoshopad bild på henne där man ser en skymt iallafall av en liten människa bakom de där stora silikonrattarna som inte alls passar henne. Det ända man ser är bröst. Försöker hon dölja sitt utseénde eller vad? :)
Ja, visst okej, det kanske inte var så snällt. Men hon verkar ju inte ha alla hästar i stallet, så jag tänkte att hon kanske skulle ta det som en.. Komplimang?

Nu till det här med pitbulls.
Hon tror alltså bara att det är pitbulls som kan attackera. Hon säger att jag inte kan se skillnad på "ett litet rivsår eller om nån blir ihjälbiten" Så då är min fråga : Var i helevete har hon fått för sig att det bara är pitbulls som kan attackera? Va? Så ALLA andra raser då? De kan inte attackera? De lämnar bara ett rivsår om de skulle attackera? Förstår inte riktigt hur hon kan dra den slutsatsen? Men som sagt, hon tror ju att allt hon skriver är rätt och att alla ska tro på det hon skriver så hon blev nog väldigt arg över att hon faktiskt har fel. Förstå mig rätt, jag kan förstå om man är hundrädd och att man skulle göra allt för att få bort hunden ifrån sig. Men då spelar det ingen roll om det är en pitbull eller schäfer, eller en jävla tax.

Men som sagt, jag förstår att hon blir rädd om en hund kommer nära hennes barn, det skulle jag med bli MEN det spelar ingen roll vilken ras det är. Hundrädd som hundrädd - som sagt.
CASHAI?


Kommentarer
carolina

svar: fujidirket.se där i från beställde jag mina bilder. ja du får se vad det kommer gå på när du gör din beställning du får hem en faktura när du får hem bilderna i brevlådan.

2010-10-20 @ 10:16:45
URL: http://lovelyrose.blogg.se/
carolina

En hund med riktig uppfostran och dressyr blir inget mördarverktyg eller kamphund. Ta vilken hund som helst, bind den så den inte kan ta sig loss. Låt sedan en liten unge eller vuxen göra så att hunden känner sig trängd så kommer resultatet av sig själv. Kamphunden visar sig. En vanlig reflex från en hund. Alkohol ger samma resultat på vissa människor och reptilhjärnan blir den dominerande saken i huvudet. Sedan kan vad som helst hända. Bråk om en ölburk slutar för någon på operationsbordet med ett flertal knivstick i buken.

Nu ska politiker som knappt kan skilja på en hund eller ko ställa till det för oss igen. Guuuuud så trött jag blir på detta elände med lagar och förbud.



nu tar jag ett tex Taxen är inte ett dugg farligare än andra hundar. Däremot blir jag hellre biten av en schäfer än en tax. Schäfern släpper medans taxen ska hålla kvar sitt byte i käften. Bara att välja



Till sist. Det finns ingen hundras som har några gener för att vara "kamphund". Det är bara människans vansinniga sak till uppfostran. Hetsar man en hund som dessutom bara får stryk blir det en farlig sak att ha och göra med. Sedan en fråga till alla. Hur fasen tror ni dessa hundar kan vara farliga? Ägaren lever ju. Jag kan om jag vill dressera min lilla hund att gå till attack på order från mig. Sedan är det en annan sak om jag vill det eller inte. Samma sak här, hunden är dresserad att lyda sin ägare. Det finns massor att skriva om detta. Det som står i tidningar och som sägs på TV är bara bullshit! Fakta är det som gäller!/

2010-10-20 @ 10:31:32
URL: http://lovelyrose.blogg.se/
Brasilian

Jo jo men det är typiskt Lorena att lägga upp suuuuper snygga bilder på henne när någon har kommenterat att hon är ful osv. Hon tar åt sig riktigt hårt ska du veta! bakom silikon tuttarna, smink är hon en liten ful flicka. Osäker. Men vill verka självsäker med världens självförtroende på bloggen.



Till Lorena (vet att hon läser detta): jag har sett naken bilder på dig när du jobbade som strippa, det är lite roligt att du nekar på bloggen att du inte har jobbat som strippa när det finns bevis.

2010-10-20 @ 10:40:17
Anonym

det som är ännu roligare att folk tror så mycke utan att veta något.När jag gick på kurs med kingen fick vi lära oss rätt mycke om olika raser och läsa på massa med fakta om hundar.Den farligaste hunden är i gentligen en golden för den varnar oftas inte och därför låter man barnen få klättra och ha sig vilket kan leda till att den tröttnar och hugger. PÅ plats 2 kommer schäfen och 3:e taxen.ja listan är lång

2010-10-20 @ 11:45:48
Ewelina

Denna diskutionen älskar jag . haha.

Jag brukar ha den med min kära mor. Hon är verkligen imot "kamphundar" . Men sen är de ju såhär med, biter en pitbull ett barn, blir det skriverier över heeela världen. Men biter en pudel ett barn, står det en liten notis i lokalposten, Tror att mycket är tack vare media, dom sätter upp sådana falska grejer. Alla hundar kan ju bli farliga. Och man kan lixom inte ta en pitbull ur en kull o tänka " nu har jag en kamphund" . För allt beror på uppfostran . Blir så förbannad. Och TYVÄRR så är de ju faktiskt så, att det är många fel personer som skaffar sig pitbull/amstaff bara för det är coolt. Och uppfostar dom fel, men dom kunde faktiskt lika väl tagit någon annan ras med. Men tyvär har dom valt kamphunden o då blir de ju ännu mer skriverier. Jag skulle faktskt införa hundkörkort. Tror de vore något !

2010-10-20 @ 12:11:27
Kim

Haha! Hade Brasilan skrivit det där på Lorenas blogg hade det aldrig blivit godkänt!! För Lorena väljer noga ut sina kommentarer...hon måste ha svar på tal hela tiden. Folk får inte tycka annorlunda! Och sen en sak till...bruden heter inte ens Lorena Sanchez, eller jo kanske nu för hon har bytt namn. Sen är hon inte från Brasilien heller för den delen. Snacka om förvirrad liten brud haha

2010-10-20 @ 12:29:55
emily

Brasilian : Jag tror också att hon är VÄLDIGT osäker i sig själv och måste därför lägga upp bilder på henne som är sönderretuscherade och trycka ner andra bara för att man själv inte tycker som hon! :)

2010-10-20 @ 12:48:09
URL: http://agressia.blogg.se/
emily

Ewelina: Ja "hundkörkort" vore faktiskt bra! Finns ju som du säger (tyvärr) fokl som använder vissa hundraser pga att de vill skrämma andra. VISST ÄR DET SJUKT ATT MEDIA BARA TAR UPP NÄR DET ÄR KAMPHUNDAR SOM HAR ATTACKERAT MEN INTE ANDRA HUNDRASER!? MYCKET ÄR MEDIAS FEL!

Kim:

2010-10-20 @ 12:49:36
URL: http://agressia.blogg.se/
emily

oj råkade skicka innan jag skrev klart: Kim, Ja, hon lever nog i en liten drömbubbla och tror väl att alla dreglar efter henne och ska tycka som hon tycker.. undrar hur hon mår nu när hon märker att folk inte tycker som henne ;) hennes lilla bubbla måste ju spricka snart tycker man. hon verkar ju totalt efterbliven

2010-10-20 @ 12:52:48
URL: http://agressia.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!