Fars dag - Part II

2010-11-14 @ 16:17:49


Det här är min "pappa"
 (Han är min riktiga pappa, men han förtjänar inte den titeln)

Jag är inte ens deppig på farsdag längre. Eller jo, lite.
Klart man klandrar sig själv över att man inte har nån pappa.
Men det är inte lika jobbigt som när jag bodde hemma då mina syskon åkte iväg till sin pappa, inte bara på farsdag, utan vid Jul, nyår och olika födelsedagar.
Men jag då?
Jag hade ingen att vända mig till. Jag hade en pappa som kom in och ut ur mitt liv som om jag inte hade några känslor och varenda gång han stack blev jag så ledsen och undrade om det var mig det var fel på. Jag kände att jag inte var en bra dotter. Jag bad och lovade att "bättra mig" bara han kom tillbaka. Vilket han gjorde.
Tills han stack igen och så var det under min uppväxt. Men när jag var 14 år så stack han för gott.
Han gjorde också en hemsk, hemsk sak och jag kände hur mycket jag hatade honom, eller ja, ville hata honom. På något sätt älskade jag han ändå. Men idag känner jag bara hat och jag blir så ledsen när alla har sina pappor de kan fira, men jag har ingen. Han finns inte där för mig eller mina syskon, han bryr sig inte. Visst, han har skrivit på face innan, men gör det han till en pappa? Genom att skriva en rad då och då?
Nej.
Han är sämst.
Men förr var han bäst.
Jag älskade han med hela mitt hjärta och vi pratade om att jag skulle flytta hem till honom i Vänersborg. Jag stormtrivdes. Tills en sak hände.
Förstår inte hur man kan vara så känslokall som han var/är. Jag förstår inte. Jag skäms över att han inte förstår.
Jag skäms över att vara hans dotter. Jag skäms att jag har en pappa som inte bryr sig.
Jag hatar egentligen "Farsdag" för det får mig bara att älta saker om och om igen.
Allt jag vill är att ha en pappa som älskar mig.
Han får mig att känna mig så jävla värdelös genom att inte finnas där för mig.
Totalt jävla värdelös.


Kommentarer
Erica

Jag känner tyvärr precis likadant....

2010-11-14 @ 21:21:21
URL: http://horfiwiel.blogg.se/
Melanie

Emily.. :'(<3

Jag kan inte heller fatta att han gjorde sådär.

OCH mot mig ! Men på något sätt älskar jag honom fortfarande.

fyfan asso..

Men jag finns alltid vid din sida ^^<3

2010-11-15 @ 13:48:48

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!