Jag är snart inte längre folkskygg.

2010-06-27 @ 22:44:01

I hela mitt liv har jag haft folk omkring mig, mycket stoj och stim. Jag är en väääldigt energisk människa. Jag är glad och utåtriktad. MEN nånstans mitt i allt det här så har jag gått och blivit folkskygg. Jag har alltid undrat varför. Varför jag inte vill träffa människor, varför jag inte vill gå ut om dagarna och umgås med vänner, varför jag hellre sitter framför tv:n än att dra till nån badplats och bada och grilla..

Men nu vet jag.

Jag har alltid haft svårt att säga ifrån, men när jag väl gör det är det ingen som förstår att ett nej är ett nej. Vad det än gäller så är det ett nej. Det tog mycket energi ifrån mig att folk inte lyssnade, att när jag faktiskt sa ifrån för att det blev jobbigt så fortsatte de bara med det jag bad dem sluta med. Det knäckte mig tillslut.

Jag ville inte gå ut och vill fortfarande inte för att jag tänker att " om jag inte vill det här så säger jag ifrån, men de fattar ju inte så jag kan lika gärna hålla käft" och det är jobbigt att ingen lyssnar på vad jag inte vill. Ingen brydde sig om gränsen jag drog´. Detta är fortfarande jobbigt ibland. Säger jag nej så är det nej! Snälla respektera det och sluta få mig att se dum ut för att jag äntligen säger ifrån..

Det blev alltså att jag tillslut kröp in i ett skal, låste in mig hemma för att slippa folk. Slippa sitta och förklara mig.




NU blev det helt fel här! Detta var absolut inte det jag skulle skriva om. Jag ska träffa Mickis imorgon och det var det jag skulle skriva om, vet inte var jag fick allt detta ifrån.. Men man kanske behöver skriva av sig lite då och då kanske?


Kommentarer
Carolina

ja i bland behöver man få säga nej utan att folk ska tjata på en. men vi ses på onsdag:)

2010-06-28 @ 17:53:24
URL: http://lovelyrose.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!