Ny vecka!

2010-01-03 @ 13:21:16

Idag går jag in i 33 veckan, så nice så nice. Känns som veckorna bara se-e-e-e-g-a-r sig fram, Uh! Är de i vecka 38 man kan få närsomhelst? alltså mellan 38-42? Eller är de from vecka 36? Jag är inte så bra på de här. Mammor hjälp mig! Nu börjar jag bli nervös för typ hur slemproppen ser ut, och hur jag vet när slemproppen gått och vad jag ska göra när den gått, Och varför den ens går? är de tecken på att förlossningen är igång? Måste ja meddela nån om den gått? OSV OSV. Fan jag tyckte jag hade koll på allt,men nu känns de som jag fattar n-a-d-a av t-o-d-o!






Kommentarer
Sabina

Slemproppen kan nog se olika ut på alla, det beror alldeles på när den går. Om den går PRECIS innan förlossningen så har jag hört att den kan vara typ rosa och lukta jääätteilla, verkligen BLÄ. Och så är den slemmig, typ som snor. Eller ja.. Hur ska jag förklara.. Min slempropp släppte först i vecka 26, sen andra gången i vecka 36. (jag födde vecka 36+4!)



Jag ringde in till förlossningen när min slempropp hade lossnat andra gången, för att jag hade så mcyket värkar, och att ringa till förlossningen är bara bra om du är orolig. Nu sista veckorna ska du se förlossningen som din bästa kompis, de svarar alltid på dina frågor och är alltid trevliga och tycker inte att en enda fråga är konstig. De tycker inte ens att det är konstigt om du gråter i telefonen. När jag ringde berättade jag att jag var JÄTTErädd. De förstod mig och sa att det var ingen fara, och att om jag ville komma in så var dörren alltid öppen och jag kunde komma.



Sen frågar du vilken vecka bebben kan komma i.

Sanningen är ju att den kan komma när som helst, under hela graviditeten, men det vanligaste är nog vecka 39-40 skulle jag tro. (Om du sen går över tidebn så blir det igångsättning ifall att du inte har värkar överhuvudtaget.) Tvillingar räknar man med vecka 34-36, trillingar typ vecka 32-34, fyrlingar vecka 25 (stackars dom små....) Och med en bebis är nog tiden 38-40, eller 39-40.



Älskar dig, längtar massor nu!

Schnyyyyykka pilten på dej och pååhjken fifan! ;D

2010-01-03 @ 14:21:35
URL: http://www.twinmombabyboo.blogspot.com
Nethan

Alltså de hjälper inte hur mkt de förklarar att de älskar en osv.. De är bara ord liksom. Men att man blir svatsjuk är väl en rädsla att förlora den man älskar jätte jobbig..

Åååh jag brukar typ bli så jävla sur alltså, kan fan gråta när han är trög och inte fattar.

han själv är SÄLLAN svartsjuk, och de är inte roligare..

Klaqrt man vill att de ska vara svartsjuka för att få bekräftelse :D

men men. De är väl bara att förlita sig på deras ord :D



pusss

2010-01-03 @ 17:10:01
URL: http://wrongattitude.blogg.se/
Melissa - Vincents Mamma

jag va väl rätt så stor fick höra det hela tiden iaf

men sen beror d ju mkt på hur bebis ligger Vincent låg långt fram i magen så det syntes ju mer då :)

plus att jag är rätt liten kort å så då ser det ju större ut me lilla jag å magen haha



vart bor ni nån stans? :)



2010-01-03 @ 19:20:01
URL: http://ooomelissaooo.blogg.se/
towe

Åh men baby, du och din slempropp! Jag har sparat min, så nästa gång kan du få se hur den ser ut! nevars :P haha!!

Men tack för en toppen dag idag, så skönt att få träffa lite folk och garva lite!

2010-01-03 @ 20:22:56
URL: http://towebomaan.blogg.se/
Fanny

Läs min blogg! (livet som handikappad)



http://greenqvist.blogg.se

2010-01-04 @ 01:23:39
URL: http://greenqvist.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!